22 aprilie: Ziua Pământului

Drag cititor,

Astăzi, 22 aprilie 2021, sărbătorim Ziua Pământului. 

Cer albastru-inima-nor-alb-fata-verde


Nu este ironic? 

Ziua Planetei Pământ ar trebui celebrată în fiecare secundă a vieții noastre. Fără planetă, noi nu am exista.

Dezinteresul pe care-l demonstrăm față de pământul pe care călcăm și de pe care ne hrănim mă sperie cumplit.

Când mă gândesc la cât de mult risipim, la cât de puțin prezervăm flora și fauna, dar, mai ales, la cantitatea incalculabilă a deșeurilor pe care le producem în fiecare secundă, mă cuprinde o disperare profundă.

Gândul că ne îngropăm în mizeria noastră, literar, mă îngozește și mă îmbolnăvește. Zile întregi mă frământ... 

Învinuim pe ceilalți, mai cu seamă, pe marile companii, dar oare nu suntem toți culpabili?


Zi după zi, alegem cu sau fără bună-știință să distrugem globul terestru care ne ține în viață.

  • Nu reciclăm cum trebuie
  • Mergem cu mașina peste tot, indiferent de distanță 
  • Defrișăm păduri întregi, dar nu plantăm un copac
  • Rupem flori, dar nu sădim niciuna
  • Stârpim fauna pământului fără nicio milă și considerație
  • Risipim mâncare și apă fără regrete


Cea mai mare risipă de apă pe care facem fără să ne gândim este atunci când ne spălăm pe dinți. 

Un exemplu banal, în care mulți se pot regăsi - dacă vor să fie fie onești.

Cunosc pe cineva care-și spală dinții cu incredibilă conștiinciozitate, 5 minute durează asta.

Cinci minute în care robinetul curge încontinuu. 
Îmi sângerează inima. Pe cuvânt. 

Și omul ăsta este un zgârcit și jumătate și insistă că face economie la toate. 
Face economie la orice, dar nu la apă. Și nici nu clipește. 

Câte chestii nu risipim la infinit. Fără regrete. 
Nu ne gândim, nu admitem, ignorăm și acuzăm pe oricine, numai pe noi înșine nu. 

Așteptăm ca alții să ia măsuri... toți ceilalți, dar nu noi. 
Noi suntem prea mici. Risipa noastră este minimă. 
Dar oare picăturile nu umplu pahare? 
Fiecare dintre noi poate contribui la salvarea planetei. 

Ce moștenire lăsăm copiilor strănepoților noștri? 
Avere? 
Și dacă pământul nu mai e, la ce bun vor fi banii? 
Dacă aerul va fi nerespirabil și pământul contaminat atât de mult încât nimic nu mai dă rod iar apa devine otravă, ce vor face cu banii? 
Ce vor cumpăra cu ei? 
De unde? 
pentru cine? 

Covid-ul ăsta mi se pare o plagă ca cele din Testament. Cele zece plăgi ale Egiptului. 
Știi despre ce vorbesc, nu? 

O adevărată plagă. A doua plagă. 
Prima este pierderea umanității. 
A doua virusul ăsta nemilos. 
Câte plăgi ne vor fi trimise... 
Și câți se vor salva? 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dacă ai ceva frumos de zis, te rog din suflet să o faci.
Sunt un om care respectă fiecare ființă și lucru și admir pe cei care luptă pentru visurile lor.
Merg pe principiile: "Împrăștie iubire și iubire vei primi = Dă și-ți va fi dat." "Ce ție nu-ți place altuia nu face."