Prima Biografie Publicată pe 24 Decembrie - Oranges at Christmas in a Communist Country

M-am născut pe vremea comuniștilor în perioada cu cele mai multe restricții și cenzuri.
Moldova este destul de departe de București și nu ne era frică să mergem la biserică.

Nu știam multe despre celelalte regiuni ale României sau despre restul lumii în general.
Adică știam ceea ce voia Ceaușescu să știm: nimic - ori mai puțin decât nimic.
Nu e că ne interesa. Trăiam în lumea noastră. Credeam că așa era normal și credeam că toți trăim la fel.
Nu voiam nimic pentru că nu știam că exista ceva.
Viața era o muncă continuă.

Copil fiind, nu mă gândeam la multe pentru că tot timpul liber ce aveam era ocupat cu cărțile.
Însă m-am născut într-o familie de țărani și, pentru cine nu știe, țăranii nu au niciodată timp liber.
Bine, în mod normal iarna iau pauză (sau când plouă).
Dar pentru mine și ceilalți 9 frați și surori, nu existau perioade așa numite moarte.
Iarna și atunci când ploua și nu puteam lucra pământul, o ajutam pe mama la țesătoare.
Desfăceam lână (ori o fuioram), făceam ghemulețe, țevii, etc.
Pentru cine nu a văzut așa ceva, este greu de înțeles.

Cert este că familia mea lucra non-stop. Toți, de la mic la mare, eram sclavi pe pământul nostru. 
Eu citeam noaptea, pe ascuns, la lumina lumânărilor. Atât. Nopțile îmi hrăneam foamea infinită și neștiută de libertate și frumos.

În acest prim fragment din viața mea, relatez aceste fapte.
Nu, nu este deloc o biografie plictisitoare pentru că este scrisă mai mult în format de roman. Adică există dialog și scene foarte realistic descrise.

Dar cel mai important lucru este că această carte, Oranges at Christmas in a Communist Country, nu este o carte tristă. Nu acuz și nu mă plâng. Nu o făceam nici când trăiam pe vremea aia.
Biografia este o relatare de fapte exact așa cum s-au întâmplat. Ori cum le-am perceput eu.


Când Ceaușescu și Elena au fost împușcați, am plâns toți cu sughițuri.
Niciodată nu am fi vrut asta.
A fost un șoc infinit pentru toată familia.
De fiecare dată când vorbesc (ori scriu) despre asta mi se frânge inima de durere iar lacrimile-mi curg nenumărate pe obrajii roșii de emoție.
Retrăiesc acest moment ca și cum s-ar fi întâmplat ieri.

Atunci mulți ar fi apăsat pe trăgaci fără nicio o milă.
Acum majoritatea acelor oameni își frâng mâinile și vor înapoi acea perioadă așa cum era.

Este curios cum uităm ce am simțit, ce am jurat și ce am scandat.

Nicio o fracțiune de secundă nu am vrut ca acea perioadă să se termine și liderii să fie condamnați la moarte.
Însă nici nu vreau să mai am vreodată de-a face cu Partidul Comunist.
Comunismul este un concept formidabil pe hârtie - un vis frumos, o utopie - în realitate însă este sclavagism. Asta a fost pentru mine și familia mea. 

Am lucrat la această carte enorm de mult. Mi-a fost foarte greu pentru că engleza era (și este) o lucrare în progres.

Îmi era groază de reacția lumii și am tergiversat. 4 zile și 3 nopți am lucrat fără pauză să termin și să public ceea ce am început cu 6 luni înainte.
Mi-am asumat un risc grozav și sunt mândră de mine pentru că această carte este foarte populară și apreciată de oameni ce nu cunosc.

Data publicării este 24 Decembrie și a fost aleasă special pentru a fi disponibilă în toată lumea pe 25 Decembrie. O dată memorabilă pentru orice Român ce a fost martor la faptele abominabile și lucrurile terifiante ce au avut loc în acea groaznică zi din 1989.

Este o demonstrație de respect pentru un om care a avut un vis mai mare decât el și l-a înfăptuit.
Ceaușescu a fost o personalitate extraordinară, dar undeva, cumva, a pierdut legătura cu realitatea. 
Dacă ești fan biografii (autobiografii) și nu știi multe despre Epoca de Aur, te invit să citești Oranges at Christmas in a Communist Country și Humans Cursed by Geography in the Pursuit of Happiness.

— De ce citez titlurile în engleză?
Pentru că toate cărțile mele au fost scrise și publicate în engleză.
Tot ce scriu în engleză este conceput pentru cei care vorbesc engleză ca limbă secundară.
Așadar este o engleză care poate fi înțeleasă de orice poliglot (triglot, etc.).
Ba chiar mai mult, dacă acum înveți engleză, cărțile mele te vor ajuta foarte mult.

— Interesat de perioada comunistă?
— Epoca de Aur este o necunoscută pentru tine?
— Vrei să-ți îmbunătățești engleza?
Această carte îți hrănește foamea de învățătură.



***
Am mare nevoie de sprijin de acea apelez la tine, om cu suflet. 

Orice Îmi placeDistribuieComentează, Urmărește sau orice altă inițiativă pozitivă pe bloguri, platforme de socializare, Goodreads, Amazon, Google Books, și oriunde mai crezi tu, este profund apreciată. 

Degeaba mă susții în secret căci oamenii nu vor ști niciodată de ce o faci.
Dacă vrei să mă sprijini și să-mi arăți că mă apreciezi, fă-o în văzul tuturor. 
Nu te sfii să spui de ce. „Dă și ți se va da.” 
Cei care mă urăsc nu ezită niciodată să mi-o demonstreze cu vorba și fapta. 

Orice cuvânt și act pozitiv public mă poate ajuta să urc încă o treaptă pe scara plină de țepușe a recunoașterii. 
Într-o zi vei putea spune că m-ai cunoscut și apreciat când eram „nimeni”. 
  • https://www.amazon.com/Cristina-G./e/B01N0U3U4P
  • https://www.goodreads.com/author/show/16277613.Cristina_G_
  • https://twitter.com/authorcristinag
  • https://www.facebook.com/authorcristinag/
  • https://www.facebook.com/creatiideCristinaG/
  • https://www.linkedin.com/in/cristinagherghel/
  • https://www.youtube.com/c/AuthorCristinaG
Pe YouTube am diferite vlog-uri la unele dintre aceste poezii nepretențioase.

***
Nu cumva să uiți să te înscrii la scrisoare ca să fii la curent cu toate surprizele ce pregătesc. 
Trimit mesaje numai în cazuri speciale. Pe cuvânt.

Ajută un scriitor român care toată viața a împrăștiat și împrăștie iubire. 
Și asta în ciuda faptului că a fost scuipată, umilită, trântită la pământ și călcată în picioare fără niciun motiv de nenumărate ființe fără suflet care se consideră oameni. 

Iubire îți doresc! 
Visurile devin realitate dacă muncești zi și noapte


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dacă ai ceva frumos de zis, te rog din suflet să o faci.
Sunt un om care respectă fiecare ființă și lucru și admir pe cei care luptă pentru visurile lor.
Merg pe principiile: "Împrăștie iubire și iubire vei primi = Dă și-ți va fi dat." "Ce ție nu-ți place altuia nu face."