Publicitate se face la lucrurile proaste

Te-ai născut pe vremea lui Ceaușescu? 
Îți amintești de câte lucruri se găseau pe rafturile magazinelor? 
Eu da: erau goale.
Nu cumpărai că nu aveai ce.
Da, știu, era mai bine pe vremea lui.
Eu sunt de părere că era mai bine să nu avem guvernele ce am avut imediat după comunism.
Dar despre asta scriu în cartea Amintiri din Copilăria Comunistă - Epoca de Aur. 
În plus am un blog special pentru asta: https://amintiridincopilariacomunista.blogspot.com.

Aici și acum vreau să vorbesc despre epoca consumismului. Oficial se numește consumerism dar eu nu sunt de acord cu termenul căci nu este românesc.
Asta s-a întâmplat după 25 Decembrie 1989: de la comunism am trecut direct la consumism.

De la nimic am trecut la „de toate” cu viteza luminii.
Nici n-am avut timp să ne dăm seama ce ne-a lovit.
Acest lucru ne-a amețit din toate punctele de vedere.
Astăzi rafturile sunt pline cu aceleași produse făcute de mai multe companii.
Nu știm ce marcă să cumpărăm, dar, pentru că mulți români sunt îndrăgostiți de produse „de firme” le preferă pe acelea.
Nu numai românii fac asta, nu. Este un comportament universal.

Însă și aceste firme fac aceleași produse și sunt mereu în competiție.
Cum poate omul să știe ce și cum să cumpere? 
Publicitatea.
Reclama este sufletul comerțului.

Nu știu cine și cum a lansat idea că publicitatea se face numai la lucruri proaste, dar așa obișnuiam și eu să cred până când am început să scriu pe bloguri.

Când un milion de oameni fac același lucru pe care-l faci și tu, cum poți ieși în evidență?
Numai cu publicitatea.
Cu cât faci reclamă mai multă, cu atât acel produs (serviciu, nume, logo, etc.) devine popular.
Nu contează dacă produsul tău este mai prost, ce contează este câți oameni vorbesc despre el.

Care-i diferența între un pictor fenomenal de care nu a auzit nimeni și unul mediocru (sau complet netalentat) de care știe toată lumea? 
Reclama masivă.
Și iată de unde convingerea că publicitatea se face numai la produsele proaste.
Dar de gusturile personale nu se ține cont?

Generalizând așa ar însemna să zicem că Renoir este un pictor faimos pentru că i s-a făcut multă reclamă. Ceea ce este numai în parte adevărat.
Fără reclamă la televizor (reviste, radio, etc.), Renoir ar fi un pictor extraordinar despre care numai membrii familiei, prietenii, vecinii, colecționarii de artă = oamenii apropiați, ar ști.

Asta este valabil pentru orice produs (nume, etc.).
Nu, publicitatea nu s-a inventat în zilele noastre, publicitatea există dintotdeauna, încă dinainte de apariția revistelor, televizoarelor, internetului, etc.

Nu o să fac o lecție de istorie pentru că nu știu mult despre datele istorice. N-am fost niciodată pasionată de date.
Ce știu, de exemplu, este că pancartele de pe marginea străzilor reprezentau și reprezintă o metodă foarte eficace de publicitate.  Dar aceasta este limitată la persoanele care trec prin acea zonă.

De când cu internetul, oricine și orice, poate deveni faimos în lumea-ntreagă.
Fără publicitate, mai ales în ziua de azi, oricât de bun ar fi cineva la făcut ceva, nimeni nu ar ști.

Tu ai auzit de autorul Cristina G.? 
Răspunsuri posibile:
  1. Cine?!
  2. Nu. 
  3. Parcă-mi sună cunoscut. 
  4. Ce cărți a scris? 
  5. A fost la televizor?
  6. Scriitoarea de la coada vacii?
Răspunsurile 3 și 6 presupun că ai auzit de mine cumva.
Și asta numai pentru că am investit în publicitate.
Dacă aș fi bogată, mult mai multă lume ar ști despre mine.
De ce?
Aș scrie mai multe cărți bune?
Nu. Aș investi mai mulți bani în reclamă.
Ori aș plăti pe cineva să se ocupe de asta, și, da în acest caz, sigur aș scrie mai multe cărți pentru că aș avea mai mult timp liber.

Concluzia este una:
Multe produse proaste au parte de reclamă pentru că cineva investește enorm în campanii diferite, dar asta nu înseamnă că absolut tot ce are parte de publicitate este de proastă calitate.

Tu zici că Ferrari nu face publicitate pentru că nu vezi reclame care să zică cât de bună este mașina asta, nu?
Formula 1 ce este?
Șăpcile, pixurile, și infinitatea de produse create cu logo-ul lui Ferrari - de multe oferite pe gratis - de ce crezi că există?

Fiecare companie are modul său de a face reclamă.

Oricât de fenomenal ar fi ceva sau cineva, fără reclamă ar fi... nimic pentru că nimeni nu ar ști că există. 
Publicitatea este ceva extrem de complex și absolut necesar pentru orice există pe lumea asta. Nu sunt un expert și nu intru în detalii.
Tu ești consumatorul, tu singurul știi ce-i bun pentru tine.

Ce crezi că are de extraordinar Mona Lisa (Gioconda) de Leonardo da Vinci?

Imagine de pe Pixabay

Eu, fără cititori - adică fără tine - aș munci degeaba.
Dar ca tu să ajungi la mine, eu a trebuit să împart acest post cu cât mai multă lume prin diferite metode.

Și iată de ce la sfârșitul oricărui articol sau carte ce public, vezi ceva de genul:

Am mare nevoie de sprijin de acea apelez la tine, om cu suflet. 


Orice Îmi placeDistribuieComentează, Urmărește sau altă inițiativă pozitivă pe blog-uri, platforme de socializare, Goodreads, Amazon, Google și oriunde mai crezi tu, este profund apreciată. 

Degeaba mă susții în secret căci oamenii nu vor ști niciodată de ce o faci.
Dacă vrei să mă sprijini și să-mi arăți că mă apreciezi, fă-o în văzul tuturor. Orice act pozitiv îmi crește popularitatea și într-o zi vei putea spune că m-ai cunoscut și apreciat când eram „nimeni”. 
Pe YouTube am diferite vlog-uri la unele dintre aceste poezii nepretențioase.

***
Nu cumva să uiți să te înscrii la scrisoare ca să primești cărți și alte obiecte GRATIS. 
Trimit mesaje numai în cazuri speciale. Pe cuvânt.

Ajută un scriitor român care toată viața a împrăștiat și împrăștie iubire. Și asta în ciuda faptului că a fost scuipată, umilită, trântită la pământ și călcată în picioare fără niciun motiv de nenumărate ființe fără suflet care se consideră oameni. 

Iubire îți doresc! 
Visurile devin realitate dacă muncești zi și noapte


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dacă ai ceva frumos de zis, te rog din suflet să o faci.
Sunt un om care respectă fiecare ființă și lucru și admir pe cei care luptă pentru visurile lor.
Merg pe principiile: "Împrăștie iubire și iubire vei primi = Dă și-ți va fi dat." "Ce ție nu-ți place altuia nu face."