La Mulți Ani, România! 1918-2018 Centenar

Astăzi, 1 Decembrie 2018, nu este numai ziua României dar se împlinesc și 100 de la Marea Unire. 
În 1918 mulți s-au zbătut ca toți românii să fie frați.

Multe nu am de spus.
Am emigrat de mult timp. Nici nu mai țin minte cum mă simțeam în țara în care m-am născut.
S-au întâmplat atât de multe de atunci... atât de multe și atât de rele.
Îmi ador limba, îmi ador locurile natale, ador tradițiile țării, dar nu pot trăi pe meleagurile natale.
Nu mai știu cum.
Mi-aș dori ca țara mea să nu fie unde se află acum. 
Nu de asta s-au luptat străbunii noștri, nu de asta au murit oamenii la Revoluția din 1989.

Mă doare inima și mi-e dor. Mi-e dor să-mi văd părinții, frații și surorile împreună. 
Mi-e dor să aud imnul țării cântat de mii de oameni.

Cine e vinovat pentru situația în care e țara? 
Pe cine să tragem la răspundere pentru gradul de mizerie în care trăiesc mulți dintre compatrioții noștri? 
Eu mă gândesc că ce s-a întâmplat imediat după Revoluție a fost cel mai rău. Țara a căzut în ruină imediat și de atunci nu s-a mai ridicat, dimpotrivă.

Nu-l plâng pe Ceaușescu, îmi pare rău dar eu n-am uitat și nu voi uita cum se trăia pe atunci.
Nu era bine pe atunci iar acum e rău.
E rău că cei de la conducere ajung acolo, poate (unii), cu bune intenții dar când văd că pe ăla îl doare la bască de români, pe celălalt la fel, se lasă pradă valurilor de „putere” și dau naibii tot: „Dar ce-s mai prost? Ei fură și eu nu?”
Și uite așa mulți români sărbătoresc ziua României printre străini.
Iar unii dintre acești compatrioți se rușinează să zică că-s români.
Aruncă o privire la unele conturi pe rețelele de socializare, de curiozitate așa.
Ți se face rău.
„Orașul de baștină: Roma.” Și ăsta este dor un exemplu.
Dar fiecare cu ale lui, nu?
Nu e treaba mea și nu-i condamn. Este o simplă observație.

Eu una îmi iubesc limba, cum am spus.
Nu mă consider norocoasă că m-am născut în România, așa a fost să fie.
Nu mă rușinez cu ăsta, mă rușinez de ce fac și spun unii români.
Comportamentul unora ne aruncă pe toți în mocirlă, și-așa cum sunt unii români încuiați la minte, așa sunt și unii străini care ne consideră pe toți o apă și-un pământ.
De parcă ei ar fi mai buni...

Oricum ar fi, îmi cer scuze pentru postarea nu foarte pozitivă, dar așa simt astăzi.
In memoriam: Adâncă plecăciune în fața celor care s-au luptat sacrificându-și viața pentru unirea tuturor principatelor române în 1918 și înainte de asta. 
La Mulți Ani, România!

La multi ani, Romania. Centenar 1918-2018. Cristina G.
Fotografie de pe Pixabay

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dacă ai ceva frumos de zis, te rog din suflet să o faci.
Sunt un om care respectă fiecare ființă și lucru și admir pe cei care luptă pentru visurile lor.
Merg pe principiile: "Împrăștie iubire și iubire vei primi = Dă și-ți va fi dat." "Ce ție nu-ți place altuia nu face."