Sunt Scriitor sau Scriitoare?

Dragul meu cititor fidel și infidel – dintre voi, eu sunt cea mai infidelă, știu – rar scriu... că mai rar de-atât nu știu de se poate. 
Bine, se poate. Se poate să nu scrii deloc. 
În fine. 
Aș vrea să știu dacă te-ai întrebat vreodată de ce am numit acest blog: Scriitor Cristina Gherghel (Cristina G. a fost mai întâi) și nu Scriitoarea Cristina Gherghel? 

Că te-ai întrebat sau nu, eu îți spun că am făcut multe erori în viața mea, unele deliberate, precum aceasta. 
În apărarea mea, nu e o eroare nepardonabilă, ba chiar este... mai elegant să i te adresezi unei scriitoare cu „Doamna scriitor”. 

În orice caz, cum am explicat în noul meu blog – https://icristinagherghel.blogspot.com/ –, de care intenționez să mă ocup serios în acest an, atunci când am ales apelativul –  ori titlul? – de scriitor, m-am gândit la modul general în care vorbim despre scriitori și scriitoare, autori și autoare, poeți și poete etc., respectiv scriitori, autori, poeți. 
Că așa zicem noi când ne referim la ambele sexe, nu? 
Scriitorii, autorii dansatorii, pictorii ș.a.m.d. români. 

*Domnule scriitor Mircea Cărtărescu 

 Doamna scriitor sau scriitoare Cristina Gherghel 

Ambele forme sunt permise și corecte, dar, cum am zis mai sus, „Doamna scriitor” sună mai elegant. 
Pe chestia asta m-am fixat eu când mi-am numit blogul: Scriitor Cristina Gherghel. 
În engleză am https://authorcristinag.blogspot.com/, de aceea am ales în mod automat (inconștient sau instinctiv) ca blogul în română să fie tot la genul masculin. 

Exemplele (numele) de mai sus n-au nimic de-a face cu aroganța sau sensul de apartenență. 
Nu sunt la nivelul domnului Cărtărescu, nici pe departe. 
L-am amintit pe dumnealui pentru că iubesc modul în care scrie. 
M-a făcut să sar de pe scaun de râs. Eram într-un nu știu care aeroport, băi... i-am speriat pe toți. Inclusiv pe mine. 

Am vrut doar să știi, dacă ești interesat, de ce această alegere de... titlu sau/și apelativ. 
Și-am mai vrut să-ți prezint ultimul meu blog, cel de mai sus, care-l va înlocui pe aceasta. 
Nu fizic, nu. 
Acesta va rămâne cum este – voi publica din când în când, sper că mai des decât acum, dar numai din motive de SEO. 
Dacă vrei să te ții la curent cu ce mă ocup sau ce gândesc, https://icristinagherghel.blogspot.com/ este locul unde vei găsi aceste informații... vitale. 
Ha. Ha. Ha. 
Glumesc. 
Pe bune. 
Sunt un scriitor dintr-o mare (ori un ocean) de scriitori și autori. 
Un autor ca oricare altul, dar care scrie diferit. 

Nu ar fi îngrozitor dacă am scrie toți la fel? 

Ai notat? 
N-am scris „sunt o scriitoare”, îmi vine instinctiv să zic „ sunt un scriitor”. 

Lista blogurilor mele, o găsești pe profilul meu de blogger (poza mea este pe undeva prin pagină, depinde pe ce o vizualizezi). 
Ori apeși pe numele sau poza mea de la finalul fiecărui material, ori apeși aici și vei fi condus pe un alt blog al meu, unde este lista completă. 
De-amu s-o public. 
Așa fac eu. 
Lucrez la 1000 de proiecte concomitent. 
Cum să nu albesc? 

*Îmi zice cineva de ce „Domnule” este mereu subliniat în roșu de Word și Google (corector)? 
Nu am destule dubii despre limba și gramatica limbii române, nu, trebuie să se bage și corectorul. 
Mama ei de treabă! 

Blonde woman-blue eyes-red lipstick-gray dress


Poza-i de umplutură. Nici nu știu dacă-mi place. 
Noul meu telefon face niște poze... mama lor de poze. 
Zici că fața-i pudrată și gâtul alb (ori galben). 
Rimel și ruj, atât am ca machiaj, poate și un creion sclipitor pe lângă ochi. Câteodată folosesc și un creion. Nu-mi amintesc și nu se vede bine. 
Dezamăgită total. 
Dar nu cred să fie telefonul de vină... ci... eu. 
Anii trec, se duc departe... 

Iar eu pierd timpul întrebându-mă cum e corect: sunt scriitor sau scriitoare? 


2 comentarii:

  1. Stimată doamnă Cristina, toată stima pentru curajul dumneavoastră. Vă admir pentru că sunteți o luptătoare și așa vă doresc să rămâneți mereu. Din plinătatea sufletului dumneavoastră doriți și reușiți să-i ajutați și pe alții. Îmi scot pălăria în fața acestui efort. Sigur cei ajutați v-au umplut clipele cu mulțumiri. Îmi doresc că devin și eu una dintre aceste persoane care să vă îmbrace zilele în osanale de binecuvântare.
    Domide Doina Smaranda - autoare de povestiri pentru copii și uneori de poezie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Doamnă Domide Doina Smaranda,
      Mi-ați făcut ziua mai frumoasă și n-am cuvinte să vă mulțumesc pentru asta.
      Mă-nchin umil în fața mărinimiei sufletului dvs. și vă doresc din inimă s-aveți cât mai mulți cititori nobili ori, dacă nu pentru asta creați, vă doresc să obțineți ceea ce vă doriți dvs.
      S-auzim numai de bine!

      Ștergere

Dacă ai ceva frumos de zis, te rog din suflet să o faci.
Sunt un om care respectă fiecare ființă și lucru și admir pe cei care luptă pentru visurile lor.
Merg pe principiile: "Împrăștie iubire și iubire vei primi = Dă și-ți va fi dat." "Ce ție nu-ți place altuia nu face."